Flood Fill

I added floodFill() to the BMPFunctions.as, released yesterday. This method is an enhanced version of BitmapData.floodFill(). It changes pixels similar to the selected pixel’s color. And you can choose the contiguous option.

You can download the BMPFunctions.as file in the following link.

어제 공개한 BMPFunctions.as 클래스에 BitmapData.floodFill() 메소드를 개선한 floodFill() 메소드를 추가했습니다. 선택한 좌표의 픽셀과 비슷한 색상의 픽셀들을 원하는 색상으로 변경할 수 있습니다. 또한 연속된 영역만 변경하도록 선택할 수 있습니다.

클래스 파일은 아래 페이지에서 BMPFunctions.as를 다운로드하면 됩니다.

昨日公開したBMPFunctions.asクラスにfloodFill()メソッドを追加したんです。これはBitmapData.floodFill()メソッドを改善したので、つながっている領域だけを変更するか、イメージ全体的に変更するか選択できます。

下のリンクのページで BMPFunctions.asファイルをダウンロードできます。

http://hangunsworld.com/classes/com/hangunsworld/as3/util/

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import com.hangunsworld.util.BMPFunctions;
 
var bd:BitmapData = new BitmapData(mc.width, mc.height, true, 0×00000000);
bd.draw(mc);
 
var bmp:Bitmap = new Bitmap(bd);
addChild(bmp);
bmp.x = mc.width;
 
mc.buttonMode = true;
mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, mcClicked);
function mcClicked(evt:MouseEvent):void{
	bd.draw(mc);
	var c:uint = bd.getPixel32(mc.mouseX, mc.mouseY);
	c1_txt.text = c.toString(16).toUpperCase();
	var c2:uint = uint(“0x” + c2_txt.text);
	var t:uint = Math.max(0, Math.min(255, uint(t_txt.text)));
	var cont:Boolean = cont_cb.selected;
 
	bd = BMPFunctions.floodFill(bd, mc.mouseX, mc.mouseY, c2, t, cont);
}

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